Friday, April 23, 2010

berfikir sejenak dikala berFB

kat FB ni bukan saje ada hal2 yg seronok, bkaitan dgn dunia smata2, ada juga yg bkaitan dgn ilmu n agama. ak bnyak join group n page yg bkaitan, n dorg salu post2 kat wall or inbox (if rajin ak bace, ngeee)
this is one of it, ak bace mcm bez, mnarik phatian gak, sbb ayat dye xpnjang sangat, kalo yg pnjang2 bjela tu ak da jadi malas nk baca. ayat ni dlm bhasa indon, but kte kan serumpun, dengar lagu ungu, rossa pon bole paham, xkan ayat2 ni xbole lak en? huhu hayatinye~

Bila anda tak percaya pada seseorang, maka kebaikan apa pun yang dilakukannya tetap mengundang keraguan dalam diri anda. Tanpa disadari anda mendapati selalu saja ada kesalahan dalam tindakannya. Ketidakpercayaan menyanyat lebih tajam daripada kritik pedas.

Sebaliknya, bila anda percaya pada seseorang, semua kekeliruan yang dilakukannya adalah titik tolak untuk melakukan perbaikan. Tanpa disadari anda terdorong untuk membenahi dan mengisi kekurangan yang ada. Kepercayaan adalah jaring penyelamat bagi setiap peloncat yang gagal.

Keberhasilan bukan hanya karena kerja keras anda sendiri, pasti ada sebentang jaring kepercayaan yang dihamparkan oleh para pembimbing anda. Sedangkan kegagalan seringkali diakibatkan gagalnya anda meraih kepercayaan orang lain.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...