Tuesday, January 11, 2011

Lucky Me Lucky!

Harini, macam biasa, rutin aku macam hari2 biasa aku bekerja di hospital HTJS. Pagi2 dah hujan lebat gila! Naik van pun berlari2, masing- masing taknak basah lencun (ehmm, lenCun ke lenJun? Kompius sudah, heheh) sampai2 je hospital, punch card, hampehh, semua pon dapat punch merah, sebab dah lewat dari pukul 8 pagi T.T masuk kali ni, dah 2 kali dah kitorang lambat masuk kerja dalam Januari ni, adess.. bulan ni aku kerja kat lab microbiology, first section kat sputum. First time tengok sample sputum, mak aihh! Geli gilaa kot, tengok kahak2 orang yang pekat, bermacam2 kaler, ade yang hijau, kuning, merah, hitam, biru air laut, semua pon ada lah pakej, geli geleman aku tengok, wuuu.. Pastu pulak aku yang kena “main2” sample tu, kena streaking atas culture media lah, buat smear tengok bawah microscope. Seminggu aku kat section ni, minggu depan aku tukar ke section urine& stool, lagi laaa, wuu.. hmm point utama aku nak post ni bukan sebab nak cerita pasal lab ke hap eke, aku nak cerita pasal berita yang diluar expectation aku ni. Wahahaha.. balik je kerja, sambil makan2 nasik ayam aku bukak Facebook. Layan punya layan post kawan2, aku terbaca notis dari HITZ.TV. Dorang mintak sesiapa yang dah hantar jawapan (last month dorang da bagi contest K-pop) and pemenang2 dapat 2 passes masuk dalam private tv recording tu. And guess what? AKU MENANG!!! Alhamdulillah, tak sangka gila aku dapat, time jawab contest ritu pun aku stakat main2 je, tak berharap sangat takut kecewa. Tapi bila dah dapat ni, punya lah excited, rasa macam nak jerit satu Seremban ni taw! HAHAHH… And yang lagi best, hari recording tu aku n semua kwn aku dapat cuti, weeeee xD Doakan Robowtasmara selamat datang dan pulang dari k-pop recording tu ya, nanti boleh la aku update pasal dorang kat sini, ehehehe, dapat jumpa BEAST, 4MINUTE, and G.NA, omg!

My BEAST! :D
Mamat ni aku paling nak jumpa sangat, wee
4minute pun ade nnt
;)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...