Sunday, August 30, 2009

apa sebenarnya maksud nama asma?

Aku pernah tanya mak, "mak, nape name kakak ni, Asma?" Mak aku pon cite la dengan panjang lebar.. Rupa2nya Tokwan yang bagi nama ni, lepas mak lahirkan aku kat kampung, Sik Kedah. Punya la banyak dugaan, dengan xde kereta nak pegi hospital, nak tahan teksi, mana ada kot kat tgh2 kmpung.. Nasib baik ada jiran Tokwan yang pakai kereta, so pakcik tu (xingat lak nama dia,huhu) la yang hantar mak ke hospital.. Lepas aku selamat dilahirkan, mak ayah ak ingat nak bagi nama "Asmidar", ntah, maybe sebab lepas tengok cerita Ali Setan tu kot, wakakaka.. Then Tokwan aku bagi cadangan nama "Nur Asma", lagi sedap ddgr.. Maksud Nur Asma: Cahaya Nama.. Ingat ye, Cahaya Nama, bukannya nama penyakit sistem pernafasan tu okayh, hahaha

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...