Saturday, November 13, 2010

Perangai.Emosi.Manusia


Setiap orang macam2 perangai. Ya aku tahu semua orang itu unik. Takkan sama. Kalau nampak macam sama pun, mesti ada yang lainnya. Macam2 jenis orang aku jumpa selama 20 tahun aku hidup kat bumi Malaysia ni, ada yang peramah, ada yang manja, ada yang baik hati suka menolong, ada yang kedekut, ada yang pendengki, ada yang rajin, ada yang kuat cemburu, ada yang pendiam, ada yang suka bermegah dengan kelebihan diri, dan beribu jenis lagi perangai2 manusia yang lain. Aku tak cakap aku berhak menukar setiap jenis perangai yang manusia ada ni, just kalau kongsi pengalaman2 kat blog ni oke kot kan, yela, ni kan blog Robowt, bukannya blog orang lain, wawawa~

Robowt ni jenis pendiam. Ramai yang kata aku ni sombong. Tapi bukan sombong, Cuma kadang2 aku taktau macam mana nak memulakan bicara, so dengan cara mudah, aku diamkan diri, buat hal sendiri. Diam2 aku ni, aku suka memerhatikan orang. Aku suka tengok gelagat manusia setiap hari, kadang2 rasa kelakar dengan perangai dorang, kadang2 rasa menyampah pun ada. Perempuan ni especially banyak sangat perangai yang ada dalam setiap individu. Ramai lelaki cakap dorang simple, aku mengaku dorang memang simple, kadang2 tu ke satu tahap sampai dorang nmpak macam takde perasaan pon. Perempuan ni kuat beremosi, so bila emosi menguasai diri, macam2 lah perangai sebenar terserlah. Lelaki cakap perempuan ni complicated. Aku setuju sikit. Tapi tak semua pon complicated kan, botak la semua perempuan kalau hari2 pon asyik memikirkan hal2 yang “complicated” tu. Lelaki pun ada jugak yang complex, dah macam perempuan dah bila tengok perangainya, padahal fizikal tu lelaki.. itulah, apa2 hal dan situasi tu, emosi yang paling penting. Baik seseorang tu kawal emosi, baiklah perangai dia. Kalau gagal mengawal, so gagal lah dia haha

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...