Monday, March 1, 2010

what a day..

Tahun 2010 sudah pn masuk bulan ke-3. Hmm ape perubahan aku ble nak dkat2 dgn zaman 20-an ni? Haha same je kot, wee

Ak post ni sbb nak cerita jalan crita kisah hidup aku harini. Oke2, pada suatu hari~~


aku bangun mcm biasa, n bsiap pon mcm biasa, LAMBAT, da pkul 6.40, ayah da lame turun tggu kat bawah nun, aku stil terkial2 nak gulung2 selendang kat kepala ni. Mak ak pon mcm biasa la, membebel je, suara nak kuat lak tu, kalo time subuh2 ni kompem la suma org keliling bole dengar, melainkan kalo pasang dinding kalis bunyi, haha. Aku pon dgn bengangnye dgn leteran tu, gerak dgn slendang yg t'bengkalai, biar je bjuntai2 mcm baju Mak Lampir time tengah tido haha.

Sampai je kat kolej, aku terus gerak ke blok Havela, walaupon class sbnonye kat blok dpan. Saje aku nak g toilet kat level 6, sbb saje nak demand toilet bersih, haha, xske aku dgn toilet blok depan, dah la gelap, busuk lak tu, haizz xde selera aku nak dduk lelame dlm toilet. Salu aku lelama dalam tu bkannye main saham pon, aku ske bukak tudung, then pakai smula start dari awal, baru selesa..

Oke, selendang da pon slamat dpakai dgn kemasnye, da hilang da Mak Lampir, so a ku gerak balik ke blok depan. Time tu da pukul 7.50 camtu ar, bajet da ramai la mnunggu ketibaan aku kat sane, last2, ble masuk class je, aku nmpak 2 org je, lecturer dgn sorg mnah cina. Yang lain suma halimunan kot skejap haha. Da lpas 15 minit bru la sorg2 dtg..

Tgh hari lak g class Islamic Studies, ada buat hafazan. Aku xtaw pon ustazah ade pesan pakai baju kurung, so dgn confidentnye la aku pkai T-shirt mcm biasa. Ble da masuk class, da mcm alien pon ade, sbb sume pmpuan pkai bju kurung, aku je yg x. hadess special jap ase ni.. Hafazan pon lepas sparuh jalan je, seb bek ustazah wat ulangan mnggu dpan.

Class histopath habes pkul 6, so aku jnji la dgn ayah, mntak dye amik aku balik. Tepat2 je lecture habis n get ready nak gerak, hujan lebat slebat2 yg bole, dgn angin dye lagi, da mcm nak runtuh je langit tu, wuu.. Ayah dah la bwak motor, so dye sangkut time sparuh jalan nak ke kolej aku. Sementara tggu tu aku lpak je r dulu dgn mesul n kgkawan yg sangkut gak. Seb bek la dorg ade, kalo x boring je la aku nunggu kat kolej ni sengsorg..

Hujan still ada, but da kurang da lebatnye, ayah ak pon smpai la kat sini. Seb bek dye rajen tiap2 hari bawak baju hujan, so aku pon pakai la baju hujan tu (kalo x, lencun la aku jawabnye). Dah la perut lapar, sbb makan time pagi aje, haizz sabo je la aee..

Sampai2 je kat rumah trus g serang dapur, weee mandi aku tunda dulu, yg penting adalah kebajikan perut aku ni wakaka.. Kenyang je perut, rehat jap, baru mandi.. Fuhh nyaris demam ni...

Kpada ssape yg rajen mmbace kisah aku harini, bbanyak trimas n tahniah la aku ucapkan, sbb dpat merajenkan diri baca post yg ntah pape ni, saje nak let go stress dgn ber blogging, so aku merapu2 je la ni. Aku da taktaw nak tulis ape lagi, so baibai la dulu, if sudi, singgah la lagi d kemudian hari.. (hari2 kot aku update mnde ni, sbb xde keje lain nk wat, nak study malas la plak, haha) daaa~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...