Sunday, September 4, 2011

Selamat Hari Raya Aidilfitri 2011

Salam. Annyeong!! Haa tuudiaa ni ha full entry sempena hari raya tahun ni (sambil2 melayan Jessy J- who’s laughing now, semangat sikit haha). Raya. Meriah? Boleh la. Raya tahun ni macam biasa, beraya di kampung di Sik, Kedah.

5 hari di sana, macam2 aktiviti ada. Paling bez kat kampung tu masih ada lagi buah2 kat dusun atuk aku, so memang melantak buah jela, ada duku langsat, cempedak, rambutan, petai. OMG what??!! Haduii memang tak ahh feveret aku kann.. Rumah atuk aku siap buat kenduri lagi raya kali ni. Kenduri tahlil untuk sedara2 yang dah tiada. Gotong-royong tu mesti, gossip kampung pun mesti, malas aku nak layan.


*Banyak lagi yang tak sempat nak amik gambar, dah habis dilahap bhaha*

Tahun ni atuk aku tak buat lemang, tak larat kot, tapi takpayah risau, merata orang yang datang rumah tu mesti bawak buah tangan, lemang pun selalu la dapat. Nenek aku still mengekalkan menu tahunan beliaw iaitu ketupat palas, cicah rendang ayam. Perghh tak terbangun sekali makan wa cakap ooo~



Kalau ada budak kecik kat rumah tu, memang tak bosan lah. Anak maksu aku yang baru berusia setahun 8bulan tu, tak penatlah melayan kerenah budak tu, pandai gila, siap boleh letak baju2 dalam mesin basuh, senang kerja mama dia haha. Berposing depan camera pun dia suka, tengok la siapa akak cousin dia siapa kann, lalalalala..





Kesian penat dak Alia malam tu jadi model tak bergaji aku haha

Walaupun tak berpakat pun nak berbaju raya sama, tapi ntah kenapa yang sepasang ni boleh pulak nak sama dengan mak aku, haihh~

Selamat hari raya, maaf zahir batin kepada semua, kalau rasa2 macam ada yang takpuas hati tu bagitau je depan2, takpayah nak simpan2 makan dalam bagai keyh? Kita settle cara gentleman punya, weee

DSC090622

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...