Thursday, February 11, 2010

a BiG reminder to ALL girls


Aduyai naik meremang bulu roma aku tengok gamba ni, sbb tu aku post kat sini, skadar nak bagi peringatan kpada smua ppuan..

CUCI BRA dan PAKAIAN2 BARU Anda sebelum dipakai. Ramai orang yang melakukannya, ini sebagai peringatan bagi yang tidak melakukannya. Jangan fikir nak bergaya sahaja, dan abaikan faktor lain yg lebih penting- KESIHATAN. Baca dan persiapkan diri Anda untuk melihat gambar ini. Kita tidak tahu parasit apa yang ada didalam pakaian ketika kita membelinya.

Setelah Susan McKinley (Antropologis) pulang dari ekspedisi di Amerika Selatan, dia menyedari ada ruam aneh di payudara sebelah kirinya, tidak tahu apakah jenis ruam itu, dan dia fikir ruam itu akan hilang dgn sendiri. Setelah ia kembali, dia menemui doktor krana sudah mula rasa sakit. Doktor tidak tahu penyakit apa yang dihadapinya, dan cuma memberikannya antibiotik dan krim khusus.

Setelah beberapa lama, rasa sakitnya tidak hilang, dan payudaranya semakin panas dan mulai berdarah. Dia memutuskan untuk membalut pendarahan itu, bagaimanapun rasa sakitnya semakin bertambah, dia mula mencari doktor2 terbaik. Dr. Lynch tidak boleh mendiagnos jangkitan apa yang terjadi dan meminta Susan untuk mencari temannya yang merupakan ahli dalam bidang Dermatologi.

Malangnya doktor tersebut sedang bercuti. Susan menunggu selama 2 minggu dan akhirnya dapat bertemu Dermatologist tersebut. Susan terkejut, kerana setelah dia membuka balutan nya, mereka menemui kewujudan larva yang bersarang dalam pori2 dan dalam luka payudaranya, sesekali mahkluk jahat ini masuk ke dalam pori2 dan muncul di lubang sebelahnya, dan setiap lubang tersebut sebenarnya lebih dalam dari yang dibayangkan. Larva ini memakan lemak, lapisan kulit dan kanal susu payudaranya.


Jadikan kebiasaan mulai dari sekarang untuk mencuci pakaian baru Anda sebelum memakainya, ini SANGAT PENTING!!

TOLONG SEBARKAN PADA KAUM WANITA....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...